Van 1 tot 31 juli sluiten wij voor onze jaarlijkse vakantie. Wij aanvaarden daarom tijdelijk geen bestellingen meer via onze website. Vanaf 1 augustus kan u opnieuw uw bestelling plaasten.
2 jaar garantie
Voor élke fiets
Levering met b-post
Installatie mogelijk

FAQ - Installatie en defecten

U kan ons altijd contacteren via dit contactformulier. Maar lees best eerst even deze veelgestelde vragen zo bent u waarschijnlijk sneller geholpen. Zoekt u informatie over bestellen op deze website, verzending, betaalmethoden of garantie. Klik dan hier..

Ik heb een speciale fiets.Kan u mijn fiets ook ombouwen?

JA, ook UW fiets kunnen wij ombouwen. Wij bouwen alle fietsen om, met uitzondering van 3-wiels bakfietsen (dit om veiligheidsredenen). Als u een erg speciale fiets hebt dient u waarschijnlijk wel rekening te houden met extra kosten. Dit kan vanalles zijn: van wiel herspaken, kabels verlengen, nieuwe remmen en/of lichten plaatsen, tot las-en freeswerk op maat. Hoeveel de ombouw van uw speciale fiets zal kosten kunnen we pas zeggen als de fiets ter plaatse is, maar de allerduurste ombouw tot nu was 1300 euro (de blauwe handbike in de fotogalerij waar zowat alles aangepast moest worden: Wiel herspaken, nieuwe versnellingen, ketting, batterijhouder op maat, nokken lassen op vork, kettingspanner ontwerpen en lassen, vork herstellen (was gebroken) en herspuiten, v-Brakes plaatsen, nieuwe inox handgrepen maken en extra schakelaar tussen batterij en controller.

Hoever kan ik rijden met een batterij?

Dit is de meest gestelde vraag. het antwoord vindt u op de “actieradius-pagina”.

Hoeveel keer kan ik een batterij opladen?

Normaliter minstens 450 oplaadbeurten. Een batterij is erg gevoelig voor gebruik en misbruik. Waarschijnlijk zullen er klanten zijn die hun batterij 1000 keer kunnen opladen en batterijen die er vanwege minder zorg na 200 keer de brui aan zullen geven. Koester uw batterij is de boodschap!

Mijn fiets doet helemaal niets?

Draait u de sleutel naar de juiste kant? Schuin links naar boven is off, 1 stand naar rechts is on, 1 stand naar links is batterij ontgrendelen (minstens 10 “pannes” hadden dit als oorzaak).

Test uw batterij met de tester onder het handvat achteraan. Als u geen lichtjes ziet branden wanneer u (hard) op het rode knopje drukt is uw batterij leeg of stuk. Sluit ze aan op de lader. Indien het lampje van de lader groen blijft is uw batterij stuk. Dit gebeurt helaas occasioneel. Uw batterij is dan niet echt stuk maar de electronica geeft een fout signaal door. U krijgt een nieuwe batterij. Indien dit niet gebeurt binnen de eerste 5 laadbeurten kan u op 2 oren slapen, dan zal het nooit meer gebeuren.

Mijn snelheidsmeter werkt niet?

Er zit teveel plaats tussen de sensor en het magneetje. (Max. 3mm.) Het magneetje komt niet voorbij het ronde uiteinde van de sensor maar op een andere plek.

Mijn trapondersteuning werkt niet?

Er zit teveel plaats tussen de magneetschijf en de PAS. (Max 3 mm.)

Mijn trapondersteuning werkt in schokjes?

Het magneetplaatje zit scheef op de trapas waardoor de PAS afwisselend wel/geen signaal krijgt. Zet het plaatje mooie haaks op de trapas.

U rijdt misschien met uw handen op de remmen waardoor u de motoronderbreking activeert. Dit klinkt misschien ver gezocht maar dit hebben we al 5 keer meegemaakt, vooral met oudere mensen die niet meer gewend zijn om te fietsen. Zij oefenen een constante druk uit op de remhendels waardoor de motor onderbroken wordt…

Mijn gashendel blijft hangen?

Als u de gashendel plaatst op een bocht in de stuurbuis wordt het plastic omhulsel verbogen en zal de hendel niet meer vrij kunnen bewegen. Plaats de hendel op een recht stuk stuur.

Uw gashendel zit tegen uw handvat/remgreep waardoor deze niet vrij kan bewegen. Zorg voor wat ruimte.

Mijn fiets maakt veel lawaai. Wat is hiervan de oorzaak?

De nummer 1 van de opmerkingen. Omdat onze kit erg krachtig is geeft deze bij belasting inderdaad een gezoem, hoofdzakelijk bij vertrekken. Maar bij erg veel fietsen begint er van alles anders te trillen.

Welke geluid van de motor komt kan u testen door uw motor onbelast te laten draaien. Hef uw wiel op en draai aan de trappers. Het geluid dat u nu hoort is het motorgeluid. Alle andere geluiden die u hoort tijdens het fietsen komen van ergens anders.

De meest voorkomende oorzaken hiervan zijn:

- Het AXA-beugelslot! Met brio op nr 1! Zorgt quasi altijd voor extra enerverend geluid.
- Kettingkast. Een goede tweede, vooral de plastic kettingkasten van Koga zijn zo dun dat ze beginnen trillen.
- Beschermkappen aan de zijkanten van het achterwiel.
- Trengels van het achterspatbord die tegen de bagagedrager komen.
- Lichtjes op batterijen.

Als uw wiel een krakend geluid geeft en geen ondersteuning dan is er een probleem met de “hall sensor”. U dient dan met uw fiets langs te komen.

De motor van mijn fiets geeft even ondersteuning om quasi onmiddellijk stil te vallen. Hoe los ik dit op?

De programmatie in uw schermpje is naar veilige modus geschakeld. de waarde P1 staat dan niet meer op 88 maar op 0. Dit kan gebeuren door een serieuze schok (vb fiets laten vallen) of bij de eerste keren rijden met een volle batterij. De nieuwe batterijen leveren tot 43 volt waardoor het kan gebeuren dat de veiligheid geactiveerd wordt. Na enkele laadbeurten wordt dit uitgevlakt en is dit euvel opgelost. U kan uw display in enkele seconden herprogrammeren. Klik hier voor de handleiding.

Er pingelt iets in mijn wiel tijdens het rijden.

Uw spaken dienen op spanning gebracht. De wielen zijn onderhevig aan serieuze temperatuurschommelingen vanaf de productie tot in ons atelier. Vandaar de spaken soms niet meer allemaal op dezelfde spanning staan. Onze ervaring leert ons dat dit meer voorkomt wielen die in de winter gespaakt zijn en bijna nooit met wielen die in de zomer gespaakt zijn. Daar de wintertemperatuur op de plek van productie een pak lager is dan bij ons is dat een logisch gevolg.

De speedsensor van mijn ombouwset ontbreekt.

Dit is normaal. Voor onze meest verkochte wieltypes wordt er geen speedsensor meer geleverd bij je ombouwset. De speedsensor zit bij wielen van de nieuwe generatie ingebouwd in de motor van het wiel. Hierdoor is je ombouwset eenvoudiger te installeren en moet je weer wat draden minder aansluiten. Dus als er een sensor geleverd is bij je ombouwset moet je deze installeren. Is de sensor niet geleverd dan hoeft dit ook niet meer.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »